حراجی شیشه‌های عطر کمیاب، شگفت انگیز و منحصر به فرد

حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن که سالانه برگزار می‌شه، شاید مهمترین تاریخ در دفتر یادداشت جمع آوری کنندگان شیشه‌های عطر و برخی کلکسیونرها در سراسر جهان باشه. هر ساله، نمونه‌های خیره کننده‌ای از شیشه‌های عطر کمیاب و شگفت انگیز به علاقه‌مندان عرضه می‌شه و این فرصتی برای دیدن برخی از نادرترین  شیشه‌های عطر و ادکلن در خارج از موزه‌هاست.

از سال ۱۹۷۹، کن لچ (Ken Leach)، برگزارکننده و بنیان‌گذار حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن، در تلاش هست تا آگاهی عمومی را نسبت به هنر موجود در شیشه‌های عطر و ادکلن افزایش بده. شیشه‌های عطر منحصر به فردی که در حراجی او به نمایش در میاد، برای مجموعه علاقه مندان، از شرکت‌های تولید شیشه عطر و ادکلن، طراحان بسته بندی محصولات و عطرسازان مشهور الهام بخش بوده.

perfume bottle auction 2021 کن لیچ حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن

البته به خاطر همه گیری ویروس کرونا، امسال نیز مانند سال گذشته، این حراجی به صورت آنلاین برگزار می‌شه. این مسئله باعث می‌شه تا افراد بسیار زیادی بتونند در این حراجی شیشه‌های عطر شرکت کنند و یا از آن بازدید داشته باشند. کن لیچ درباره نمایش و حراجی امسال گفته: “با اینکه بر خلاف زمان‌های قبل از همه گیری کرونا، امسال نتونستم مجموعه‌های زیادی را از نزدیک ببینم؛ اما شیشه‌های عطر و ادکلنی که امسال در حراجی وجود دارند، جز کمیاب‌ترین و خاص‌ترین شیشه‌هایی هستند که تاکنون دیده‌ام”

در ادامه برخی از شیشه‌های عطر و ادکلنی که در حراجی امسال برای فروش به نمایش در میان رو می‌بینیم.

حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن عتیقه و کمیاب

این عکس مربوط به یک شیشه عطر هست که در سال ۱۹۱۹ ساخته شده و قدمتی ۱۰۰ ساله داره. طراحی شرقی با الهام از پادشاهان ایرانی و ساخت مراکش هست. این شیشه عطر به همراه جعبه با قیمت اولیه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده.

حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن خاص

این عکس مربوط به یک شیشه عطر هست که در سال ۱۹۲۰ در چکسلواکی سابق و با طراحی اتریشی با جواهراتی زیبا ساخته شده. این شیشه عطر با قیمت اولیه ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده.

حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن نادر

این عکس مربوط به یک شیشه عطر متعلق به دهه ۴۰ میلادی هست که به زیبایی با یک کفش رقص باله تزیین شده. این شیشه عطر با قیمت اولیه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده.

perfume bottle auction حراجی شیشه‌های عطر و ادکلن لالیک

برای اینکه بدونید قیمت‌ها تا چه اندازه ممکنه بالا بره؛ این عکس مربوط به یکی از شیشه‌های عطر برند لالیک هست که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده و در حراجی سال ۲۰۱۹ به قیمت ۳۳۶۰۰ دلار به فروش رفت.

حراجی امسال در تاریخ ۱ ماه می (۱۱ اردیبهشت) برگزار می‌شه. برای دیدن حراجی امسال و سال‌های گذشته می‌تونید به سایت perfumebottlesauction.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *