آموزش تشخیص اصل از تقلبی عطر تام فورد بلک ارکید

خرید عطر و ادکلن اصل همیشه یکی از دغدغه‌های مردم، خصوصا علاقه مندان به مصرف عطر و ادکلن بوده است؛ با توجه به این که همیشه سودجویانی در بازار وجود دارند؛ وبسایت عطر۳۶۵ طی سال‌های اخیر به آموزش تشخیص عطر اصل از تقلبی پرداخته است. در این مقاله در رابطه با تشخیص اصل از کپی عطر محبوب بلک ارکید تام فورد مطالب جالبی رو بهتون ارائه میدیم.

آموزش تشخیص اصل از تقلبی عطر تام فورد بلک ارکید

چرایی تفاوت عطرها و ادکلن‌های اصل و کپی

برندهای تولید عطر و ادکلن همواره سعی می‌کنند تا محصول خودشون رو با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه کنند. به همین جهت همیشه در تولید عطرهای اصل بهترین مواد اولیه و در تولید شیشه، درب و… مرغوب‌ترین اجناس به کار می‌ره.

از اونجایی که تولیدکنندگان عطرهای تقلبی می‌خوان هزینه‌های خود رو به حداقل برسونن، علاوه بر کاهش کیفیت عطر، در تولید شیشه عطر و موارد مربوط به اون (مثل درب، نوع چاپ و…) هم کم میذارن و همین مسئله تفاوت‌هایی رو میتونه ایجاد کنه؛ البته برای افرادی که قبلا نمونه اصلی عطر رو دیده باشن و به اون توجه کرده باشن. توجه به این نکته هم ضروریه که عطرهای کپی یا تقلبی از لحاظ کیفیت درجات مختلف دارن؛ اما با این حال همیشه تفاوت‌هایی برای تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود داره.

عطر بلک ارکید تام فورد، عطری پرطرفدار

بلک ارکید اصل یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای جهان است که در سال ۲۰۰۶ به دنیای عطر و ادکلن معرفی شد. نکته جالب این که، این عطر با عنوان زنانه به بازار عرضه شد، ولی همونطور که می‌دونید بسیاری از آقایان از این عطر تاکنون استفاده کردند. به جرات میشه گفت که برند تام فورد با عطر بلک ارکید به دنیای عطر معرفی شد.

تام فورد بلک ارکید عطری مدرن و مسحور کننده با ترکیب رایحه گل‌های ارکید سیاه است و رایحه‌ای گرم و شیرین دارد. تام فورد (موسس برند) درباره این عطر می‌گوید: این عطر در باره یک رایحه ارکید معمولی نیست، کمی قوی‌تر و نادرتر است. من مشکی ترین ارکید را می خواستم و پیدا کردن آن‌ها واقعا سخت بود. طراحی این عطر بر عهده شرکت معروف عطر سازی Givaudan بوده است. طراحی شیشه نیز بسیار عالی است که رنگ‌های مشکی و طلایی در آن به خوبی ترکیب شده است و گردنبند بسیار زیبا در قسمت بالای شیشه که به زیبایی‌های آن افزوده است.

تاکنون نسخه‌های متفاوتی از عطر بلک ارکید با غلظت‌های مختلف به بازار عرضه شده که جدیدترین اونها عطر تام فورد بلک ارکید پارفوم هست که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. نکته جالب اینکه، این عطر بر خلاف نسخه‌های قبلی که همه زنانه بودن، به صورت مردانه-زنانه تولید شده است.

تشخیص بلک ارکید اصل یا اورجینال

بلک ارکید اصل و کپی (تقلبی) تفاوت‌هایی دارن که در ادامه مقاله، ویدئو و عکس‌هایی وجود دارن که با بررسی اونها می‌تونید تا حدود زیادی نسخه‌های تقلبی یا کپی رو از نسخه‌های اصلی شناسایی کنید. اول ویدئو زیر رو ببینید.

 
والف یا ولو (Valve) یکی از راه‌های تشخیص عطر اصل از تقلبی است. همونطور که در تصویر زیر می‌بینید، والف یا ولو عطر بلک ارکید اصل، معمولا ساده با زیر پلاستیکی است که در نسخه فیک اون، والف آن ساده با زیر فلزی نامرغوب است. برای آشنایی با انواع والف یا ولو می‌تونید به مقاله والف چیست در سایت مراجعه کنید.

 

تفاوت والف ولو عطر بلک ارکید اصل
 
یکی دیگر از مواردی که باید به اون توجه داشت، تفاوت کیفیت شیشه، گردنبند و پلاک جلوی عطر بلک ارکید اصل با تقلبی است که باید به اونها توجه داشت. به عنوان مثال می‌توانید، تفاوت کیفیت گردنبند فلزی در عطر اصل و تقلبی رو در تصویر زیر ببینید.
 
آموزش شناسایی بلک ارکید اصل
 
برای مشاوره در خصوص اصل بودن عطرها و خرید آن‌ها می‌تونید با ما تماس بگیرید.

‫5 نظرها

  1. سلام. ممنون از راهنمایی های مفیدتون. خواستم بدونم چطور میشه عطرها ی تقلبی رو که توی شیشه های اصلی پر میکنن تشخیص داد؟

    1. سلام
      ببینید شیشه‌های اصلی یکبار استفاده شده پس حالت نو بودن رو از دست داده و با یک نگاه به شیشه عطر این قضیه رو میشه فهمید
      نکته بعد غیر استاندارد بودن وجود perfume oil یا روغن عطر در عطرهای پر شده است. چون بیش از حد معمول اسانس یا روغن عطر رو داخل این عطرها میریزن این عطرها چرب‌تر از عطرهای اصل هستند. بعضا ممکنه روی لباس لک هم ایجاد کنند.
      از همه مهمتر عدم وجود جعبه این عطرهاست که به این مسئله هم باید توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *