نقد و بررسی عطر نوید محمدزاده

همیشه زمانی که یک عطر جدید وارد بازار میشه، خیلی از افراد با توجه به دیدگاهشون راجع به اون عطر صحبت می‌کنند. عطر نوید محمدزاده در تیر ماه امسال در شرایطی به بازار وارد شد که بسیاری از مصرف کنندگان عطر نسبت به اون انتقاداتی داشتن و در مقابل هم تعاریف و حمایت‌هایی از این عطرها صورت گرفت. در این مقاله قصد داریم تا عطرهای مردونه و زنونه نوید محمد زاده رو از منظر استانداردهای عطر و برندینگ نقد و بررسی کنیم.

پوستر عطر نوید محمدزاده

 لوگو ببر شیشه عطر نوید محمدزاده

همونطور که در تصاویر فوق می‌بینید، در پوستر، شیشه و جعبه عطر، لوگو یک ببر رو میشه دید که این ببر در عطر مردانه نوید به رنگ سبز و در عطر زنانه نوید به رنگ صورتی است. انتخاب ببر به این دلیل بوده است که نوید محمد زاده خودش رو “ببر کُرد” معرفی می‌کنه که با توجه به این مسئله، انتخاب نماد ببر میتونه انتخاب خوبی باشه.

لوگو ببر هم در جعبه‌های مدل مردونه و زنونه این عطر، طوری طراحی شده که زمانی که در شلف یا قفسه چیده میشه در کنار هم قرار بگیرن و همدیگه رو کامل کنن و همونطور که در تصویر زیر می‌بینید، بسیار زیباست.

عطرهای نوید محمد زاده در قفسه فروشگاه‌ها

البته به شرط اینکه این مسئله توسط مسئول چیدمان فروشگاه‌ها و فروشندگان رعایت بشه که خب این هم یک مثال از چینش اشتباه که در تصویر زیر می‌بینید.

عطرهای نوید محمد زاده در قفسه فروشگاه‌ها ۲

 اما نکته عجیب، همونطور که در تصویر زیر می‌بینید، لوگویی هست که روی درب این عطر حک شده و این سوال رو ایجاد می‌کنه که بالاخره لوگو برند نوید محمد زاده دقیقا کدوم طرحه؟! در جعبه، شیشه و پوستر عطر، لوگو نام عطر و برند نوید محمدزاده و همچنین نماد ببر رو میشه دید؛ اما این طرح خاص با حروف Nm رو نمی‌بینیم تا اینکه بر روی درب عطر حک میشه. در صورتی که روی درب عطرهای محبوب جهان یا طرحی حک نمیشه یا لوگو برند و یا اسم عطر حک میشه.

 

همونطور که در تصویر بالا می‌بینید، معمولا در بهترین‌های عطرهای جهان، لوگو برند یا نام عطر بر روی درب عطرها حک می‌شود.

رایحه عطر نوید محمدزاده

 عطرهای مردانه و زنانه نوید، کاملاً رایحه خطی دارن؛ یعنی از ابتدای استفاده تا انتها، رایحه اونها فرقی نمی‌کنه. در صورتی که در حال حاضر اکثر عطرهای جهان دارای ساختار ۳ لایه (رایحه‌های اولیه، میانی و پایانی) دارن و رایحه اونها به مرور زمان تغییر می‌کنه. با این حال برای این عطرها در وبسایت‌ها، رایحه‌های اولیه، میانی و پایانی اعلام شده که متاسفانه در عمل اینطور نیست.

عطرهای مردانه و زنانه نوید محمدزاده

عطرهای نوید رایحه بسیار ملایمی داره. ماندگاری و پخش بوی اونها هم متوسط رو به پایینه. همچنین رایحه‌ عطرها خیلی معمولیه و خاص نیست. البته میشه گفت در مقایسه با هم، رایحه عطر مردونه نوید بهتر از عطر زنونه هست.

نکته بعد اینکه با توجه به شخصیت نوید محمدزاده که در فیلمها دیدیم، انتظار می‌رفت اولین عطرهایی که از برند ایشون به بازار ارائه میشه، رایحه‌های گرم، شیرین و تندی داشته باشه. شاید اینجوری ماندگاری و پخش بوی عطرها هم بیشتر و راضی کننده‌تر بود.

همچنین برخلاف اینکه گفته شده عطرهای زنونه و مردونه نوید چهار فصل هستن؛ این عطرها انقدر ملایم هستن که در فصول سرد سال نمیشه از اونها استفاده کرد.

شیشه و جعبه عطر نوید محمدزاده

طراحی شیشه و جعبه عطر نوید محمدزاده، بسیار ساده هست. کیفیت شیشه و درب عطر پایینه. هر دو عطر زنانه شیشه و جعبه یکسانی دارن و شاید بهتر بود عطر زنانه شیشه متفاوتی داشته باشه. علت این مسئله کپی برداری ناشیانه و بی کیفیت از طراحی شیشه و جعبه عطرهای برند Olfactive Studio هست که میتونید در تصاویر بعدی اونهارو ببینید.

کپی عطرهای نوید از برند الفکتیو استودیو

تصویر سمت راست مربوط به یکی از عطرهای برند olfactive studio هست. تمام عطرهای این برند شیشه یکسان دارند چون unisex یا زنانه-مردانه هستن. با توجه به این مسئله بهتر بود عطر زنونه نوید محمزاده، طراحی بهتری داشته باشه و از مدل مردونش متفاوت باشه.
تفاوت کیفیت و نوع طراحی برچسبی که بر روی شیشه عطرها وجود داره که در تصویر هم مشخص شده رو میتونید به وضوح ببینید.

کپی عطرهای نوید محمد زاده از برند الفکتیو استودیو

نوع بسته بندی عطر نیز از برند الفکتیو استودیو کپی برداری شده و تنها بخش خلاقانه طراحی جعبه، وجود نماد ببر هست که به اون اشاره کردیم. همونطور که در تصویر بالا می‌بینید داخل جعبه عطرهای نوید هم از برند الفکتیو استودیو کپی شده است.

جعبه عطر نوید محمدزاده

طراحی نوشتار پشت جعبه نیز زیبا نیست و شاید بهتر بود، شعار این عطر (بماند به یادگار از من به تو) در پشت جعبه نوشته شود و یا طراحی بهتری انجام شود. در قسمت ترکیبات هم فقط به اسانس، اتانول و آب دیونیزه اشاره شده که خیلی مختصره، در صورتی که در پشت جعبه عطرهای روز دنیا، همونطور که در تصویر زیر می‌بینید، ترکیبات با جزییات بیشتری قید میشه.

نوشتن ترکیبات در پشت جعبه عطر

در زیر شیشه عطر و پشت جعبه عطر نیز کدی دیده نمی‌شه؛ در صورتی که در بسیاری از عطرهای جهان معمولا یک کد در زیر جعبه و روی شیشه عطر درج میشه تا نشونه‌ای از اصل بودن عطر باشه یا اصطلاحاً کدها با هم همخوانی داشته باشه.

نبود کد در عطر نوید محمدزاده

نمونه‌ای از درج کد رو می‌تونید در تصویر زیر ببینید.

درج کد زیر جعبه عطرها

جمع بندی و نمرات به عطر نوید محمدزاده

با بررسی نمرات به موارد مهم در عطر نوید محمدزاده به این شرح است:

  • ماندگاری: مردونه ۴ از ۱۰ زنونه ۵ از ۱۰
  • ماندگاری: مردونه ۴ از ۱۰ زنونه ۵ از ۱۰
  • پخش بو: مردونه ۴ از ۱۰ زنونه ۴ از ۱۰
  • جعبه عطر: ۶ از ۱۰
  • شیشه عطر: ۳ از ۱۰

کلام آخر اینکه خیلی خوبه که هنرمندان ما رو آوردن به ایجاد برند در زمینه محصولات بهداشتی و آرایشی، اما بهتره محصولات این برندها، اصول مارکتینگ و استانداردهای بازار عطر و ادکلن رو رعایت کنن و یا با رایحه‌ای خاص مصرف کنندگان رو شگفت زده کنن. به امید تولید عطرهای بهتر از برند نوید محمدزاده.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *