خرید عطر با رایحه چوب سدر

خرید عطر با رایحه مطلوب و مورد نظر، همیشه جز علایق و دغدغه مصرف کنندگان عطر و ادکلن بوده است. در این مقاله سعی داریم شما را با چوب سدر، رایحه آن و عطرهایی با رایحه سدر آشنا کنیم.

چوب سدر یا Cedar Wood درختی همیشه سبز از خانواده درختان کاج است که اصالتا برای منطقه هیمالیا و مدیترانه می‌باشد. ارتفاع این درخت در بعضی مناطق به ۴۰ متر می‌رسد و چوب آن به دلیل رایحه آروماتیک زیاد، دافع بید و حشرات می‌باشد. به همین دلیل، بسیاری از کمد و صندوقچه‌های چوبی را از چوب سدر می‌سازند. درخت سدر برگ‌های سوزنی و گل‌های زرد دارد و پوست آن بسته به نوع درخت می‌تواند قرمز یا قهواه‌ای باشد. این درخت بسته به رنگ میوه مخروطی‌اش به انواع مختلف تقسیم می‌شود.

درخت‌های سدر حقیقی و باستانی متعلق به شمال آفریقا، کوه‌های آسیا هستند و در لبنان، کوه‌های اطلس و هیمالیا پیدا می‌شوند. درخت‌های سدر لبنانی با میوه‌های مخروطی با پوست نازکشان شناخته می‌شوند. به دلایل نا‌معلومی جنگل‌های طبیعی سدر تقریبا ناپدید شده‌اند. حتی در کشوری مانند لبنان که عکسی از درخت سدر در میان پرچمش نمایان استو در زمان‌های قدیم دارای جنگل‌های انبوه سدر بوده، معروفترین جنگل سدر تنها حدود ۳۷۵ درخت سدر دارد.

روغن استخراجی از درخت سدر از قدیمی ترین ترکیبات در عطرسازی است. درخت سدر ویرجینیا، درخت سدر تگزاس و درخت سدر چینی از اصلی‌ترین منابع روغن چوب سدر هستند که در صنعت عطرسازی استفاده می‌شوند و با ترکیبات شیمیایی خود باعث افزایش رایحه چوبی و عنبری در عطر می‌شوند. روغن چوب سدر اغلب از شاخ و برگ این درختان و گاهی از چوب و ریشه آن تهیه می‌شود. این روغن از یا اسانس از طریق تقطیر با بخار به دست آمده و رنگی زرد متمایل به قهوه‌ای دارد. چوب سدر دارای رایحه خشک و چوبی عمیق است، که نقش به سزایی در تقویت رایحه میانی عطر دارد و به خوبی با رایحه مرکبات ترکیب می‌شود.

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *