بایدها و نبایدها در نگهداری عطر

عطرها معمولا تاریخ انقضا ندارند، اما این بدان معنی نیست که دارای عمر بی‌نهایت هستند و ترکیب شیمیایی آن‌ها در طول زمان تغییر می‌کند. شما می‌توانید با رعایت چند نکته کوچک، عمر عطرتان را افزایش دهید و لذت بیشتری از آن ببرید.

  1. عطر خود را از نور مستقیم دور نگه دارید.
    معمولا شیشه‌های عطر طوری ساخته شده‌اند که شما مایع درونی آن را می‌بینید. نور خورشید و نور مستقیم شدید می‌تواند ترکیب شیمیایی عطر را به هم بزند. حتی اگر شیشه عطر شما مات و یا طوری ساخته شده که نور بر آن اثری ندارد بهتر است که آن را از نور خورشید و نور شدید دور نگه دارید.
  2. عطر خود را در معرض گرما قرار ندهید.
    گرما نیز مانند نور می‌تواند ترکیب شیمیایی عطر شما را تغییر دهد و حتی به شیشه عطر شما آسیب بزند.
  3. عطر خود را در یخچال نگه‌داری نکنید.
    شاید در نگاه اول محیط یخچال به دلیل دور بودن از گرما و نور، مکان مناسبی برای نگهداری عطر باشد و حتی به ماندگاری رایحه آن کمک کند، اما هنگام استفاده باید آن را از یخچال بیرون آورید و همین نوسان دمایی محیط یخچال و محیط بیرون باعث تخریب ترکیب شیمیایی عطر شما می‌شود. عطر باید در دمای ثابت قرار بگیرد و نباید دمای آن نوسان زیادی داشته باشد.
  4. عطر خود را از رطوبت دور نگه دارید.
    بعضی افراد عطر خود را در حمام نگه‌داری می‌کنند. رطوبت حمام باعث تخریب ترکیب شیمیایی عطر می‌گردد.
  5. درب عطر خود را زیاد باز و بسته نکنید.
    باز و بسته کردن مکرر عطر باعث نفوذ هوا، رطوبت و تغییر دمای عطر می‌گردد. به همین دلیل بعضی عطرها را بدون درب تولید می‌کنند تا نتوانید آن‌ها را باز و بسته کنید.
  6. شیشه عطر را قبل از مصرف تکان ندهید.
    باور غلطی وجود دارد که قبل از مصرف عطر باید آن را تکان داد تا محتویات آن به خوبی ترکیب شوند. عطرها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که ترکیب آن‌ها پایدار است و محتویات آن‌ها ته‌نشین نمی‌شود. تکان دادن عطر باعث ورود هوا به آن و تغییر فشار مایع درون عطر شده و حتی در مواردی باعث شکستن شیشه عطر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *