خرید عطر با رایحه گل اسطوخودوس

خرید عطر با رایحه مطلوب و مورد نظر، همیشه جز علایق و دغدغه مصرف کنندگان عطر و ادکلن بوده است. در این مقاله سعی داریم شما را با گل اسطوخودوس، رایحه آن و عطرهایی با رایحه گل اسطوخودوس آشنا کنیم.

اسطوخودوس یا Lavender گلی دوست‌داشتنی، سرده‌ای مشتمل از ۲۵ تا ۳۰ گونه مختلف از دسته گیاهان گلدار و از خانواده نعناعیان می‌باشد. اسطوخودوس گل‌های کوچک خوشه‌ای آبی یا قرمز سیر تا بنفش دارد و ارتفاعش در حدود ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر است که در محیط های سنگی آفتابی رشد می کند و اصالتا برای منطقه مدیترانه و کوه‌های شمال اسپانیا است. گل‌های این گیاه جاذب زنبور عسل بوده و عسل مرغوبی از آن تولید می‌شود.

خواص درمانی این گل فوق‌العاده بسیار است و در آروماتراپی (شاخه‌ای از طب گیاهی است که در آن از برخی روغن‌های گیاهی، به ‌صورت استنشاقی یا موضعی استفاده می‌شود) برای بی‌خوابی استفاده می‌شود. اسطوخودوس در آشپزی نیز برای اضافه کردن طعم گلی یا شکری به غذا استفاده می‌شود اما به دلیل بوی بسیار مطبوع به طور عمده در صنعت عطرسازی و محصولات آرایشی و زیبایی استفاده می‌شود.

اسانس اسطوخودوس که از تقطیر گل و سرشاخه‌های گلدار این گیاه به دست می آید مایعی است زردرنگ یا زرد مایل به سبز که بر اساس نوع آن می‌تواند گرم، شیرین، تند و خنک باشد. اسطوخودوس فرانسوی رایحه شیرین و خنک گل دارد در حالی که اسطوخودوس آلمانی رایحه‌ای تند و بسیار خنک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *