خرید عطر و ادکلن با رایحه گریپ فروت

گریپ فروت یا Grapefruit تنها میوه از دسته مرکبات، که به صورت طبیعی از ابتدا وجود نداشته است و میوه ای دو رگه می‌باشد. لیمو، پرتقال، ماندارین و سایر مرکبات فوق العاده آبدار توسط سیاحان پرماجرای اروپایی به آمریکا آورده شدند، اما گریپ فروت یک گونه نسبتا جوان می‌باشد که در قرن هجده میلادی از باربادوس (جزیره‌ای میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا) نشات گرفته است.

این میوه را در زبان انگلیسی «میوه خوشه‌ای» (grape+fruit) می‌نامند، زیرا به شکل خوشه به مقدار زیاد، حتی تا دوازده عدد بر روی شاخه می‌روید. گریپ فروت یک دورگه ی گیاهی متشکل از پاملو (Pomelo نوعی میوه ی گوشتی) و پرتقال می‌باشد و امروزه در لیست عجایب هفت گانه‌ باربادوس قرار گرفته است. این میوه برای اولین بار در سال ۱۸۲۰ به ایالت فلوریدا آمریکا برده شد و هنوز هم به صورت گسترده در آن جا کشت می‌شود. ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده این میوه در جهان است، به طوری که ایالت فلوریدا به تنهایی حدود یک سوم گریپ فروت جهان را تولید می‌کند. گریپ فروت در حال حاضر در چین، هند، خاورمیانه و در ایران هم در شمال و هم جنوب پرورش داده می‌شود. اسانس گریپ فوروت از پوست آن استخراج می‌شود.

در طول تاریخ به واسطه عطر و بوی آروماتیک آن شناخته شده و از آن به طور گسترده در رایحه درمانی یا آروماتراپی (شاخه ‌ای از طب گیاهی است که در آن از برخی روغن‌های گیاهی، به ‌صورت استنشاقی یا موضعی استفاده می‌شود) استفاده می شود. رایحه ی آن شبیه رایحه پرتقال ولی تلخ تر و ترش تر از آن می‌باشد و یکی از عناصر اصلی در ساخت طیف وسیعی از عطر است که در آن ها از رایحه ی خوش و آرامبخش مرکبات استفاده می‌شود.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *